Monday 24 April 2017

Every second...

Hello everyone, 
Hallo allemaal,

Today, for Hobbycompleet De Duif, I have an art journal page. I have used the Distress Oxides again, because I think they are wonderful. Also these flower stamps are so versatile. I think I like them so much because they are different to the traditional flower stamps and I like non-traditional ! 
Ik heb vandaag een art journal pagina voor jullie. Ik heb wederom de nieuwe Distress Oxide Inkt gebruikt; het is zo'n leuk spul. En deze bloemen stempels zijn zoooo leuk, vind ik ! Je kan er alle kanten mee op. Ik denk dat ik ze zo leuk vind omdat ik altijd net iets anders wil als het traditionele...


First I made the background by dragging watercolour paper through Oxide inks with water. I used Cracked Pistachio and Wilted Violet. I then did the same with another piece of water colour paper and I used this to stamp the flowers on. I also stamped some more flowers on book pages. I then cut everything out. 

I added some background stamping with black ink. I also stamped the sentiment onto the flowers with the same colours for more interest.
 Next I layered the flowers until I liked them and adhered them onto my page on top of the background stamping. This way they stand out more. 
Lastly I stamped the sentiment in the top right corner and used a white paint marker to add splatters. 
Ik heb eerst een ondergrond gemaakt voor de bloemen door aquarelpapier op mijn craft sheet door Tim Holtz' Distress Oxide Inkt met water te halen. Ik heb Cracked Pistachio en Wilted Violet gebruikt.
Ik heb dit daarna herhaald met nog een stuk aquarelpapier en dit heb ik gebruikt om de bloemen op te stempelen. Ik heb hiervoor Archival Inkt in Jet Black gebruikt. Ik heb ook nog een aantal bloemen op boek papier (pagina's uit een oud boek) gestempeld. Ik heb daarna al de bloemen uitgeknipt.
Voor de blaadjes heb ik Peeled Paint gebruikt.
Toen de achtergrond droog was heb ik er op gestempeld met een achtergrond stempel en zwarte Archival inkt. (Je vindt een lijst van alle gebruikte materialen onder aan deze post).
Vervolgens heb ik de bloemen bestempeld met dezelfde kleuren Oxide inkt en een tekst stempel. Daarna heb ik de bloemen op elkaar gelijmd tot ik ze mooi vond en op alles op de achtergrond geplakt. Als laatste heb ik de tekst bovenaan de pagina gestempeld en het geheel met een witte Acryl verf marker van witte verfspatten voorzien.
Leuk dat je er was vandaag !

Thank you for stopping by today ! 

9 comments:

  1. Wat is hij weer prachtig geworden Corrie! leuke stempels en een mooie achtergrond. Ik ben het weekend ook eindelijk eens met mijn distress oxides aan het werk geweest en ik heb de tip die je me gaf (bij de Art specially) met de brusho ook uitgeprobeerd en hier een kaart mee gemaakt. Leuke techniek hoor!
    groetjes,

    ReplyDelete
  2. Prachtig kaartje Corrie, leuk dat je uitlegt hoe je het hebt gemaakt!

    ReplyDelete
  3. Fabulous, great work with those flowers and I love the background!

    ReplyDelete
  4. I love the purple and green mix of colors. Pretty card!

    ReplyDelete
  5. Ze zijn ook gaaf deze bloemen! En omdat ze niet zo traditioneel zijn kun je ze lekker in alle kleuren doen! Deze combi van kleuren vind ik dan weer een hele mooie! Groetjes, Gerrina

    ReplyDelete
  6. Wonderful, wonderful, wonderful and I do love these colors together!!
    sandy xx

    ReplyDelete
  7. Very cool funky flowers and colour scheme. I can see you're having lots of fun with the Oxides too.
    Alison x

    ReplyDelete
  8. I love this Corrie, these aren't colour that I would have put together, but I will now! xx

    ReplyDelete